Ik laat me door anderen inspireren door te kijken hoe zij problemen aanpakken, maar vaak wordt er door de lezer iets anders uitgehaald. Zo vroeg iemand op het UA-forum of het 'rode jas'-deel aan het eind van het verhaal een verwijzing naar een oude film was. Ik kende dat hele kreng niet, uiteindelijk het einde op het internet gekeken. Overduidelijk niet mijn soort film. Dan lig ik de hele nacht bibberend in m'n bedje (nachtblind, dus ik zie niks, maar hoor alles).

En een bepaalde wereld van mezelf wordt als nogal 'pokémonachtig' door één persoon ervaren. Dat het gaat om totemzielen die enkel volledig dierlijke vormen aannemen (dus geen wezens gebaseerd op dieren), dat het zich afspeelt in de zware stammentijd, dat ik weer met een van mijn geliefde thema's (kindsoldaten) kom en dat er een pijnband tussen totemziel en eigenaar bestaat, doet er blijkbaar niet toe. Ghehe. Ik blijf het een rare vergelijking vinden... Pokémon....
En ik werd laatst ook op bepaalde boeken door iemand gewezen. Na de kaft te hebben opgezocht, kon ik die werken zo inderdaad uit een verhuisdoos vissen, máár... Ik had ze nog niet gelezen. Een onderbuuf kwam ermee aanzetten toen ik op kamers zat. Inmiddels heb ik die boeken overigens wel gelezen.
Afijn. Dit geeft dus weer dat mensen vaak verwijzingen/'inspiraties' eruit halen die er niet bewust in zijn gestopt. Ik hoor niet vaak een verwijzing/inspiratie waarna ik kan zeggen 'Ja, verrek, je hebt gelijk! Ik heb dat boek/die film gelezen/gekeken voor ik dat verhaal schreef. Grappig.'
Een lijst van dingen waardoor ik me laat inspireren? Hm... Goede. Die wordt een beetje te lang, vrees ik. Dus die zal ik jullie maar besparen